Wednesday, February 25, 2009 @ 8:59 PM
Random Ramblings

I’m sleepy. So so sleepy…and it’s only around 8.30pm. Tons of stuff to do…oh woe is meeee…woe is meeeeeee…equations to derive, stats test next week, catch up on Organic Chemistry and the list goes on… And just when I thought the oral test for English is over…Mr. Merann told us there would be a job interview thingy that we have to do that’s like 15% of the grade. *bangs head on desk* Isn’t the presentation thing enough??? Stupid syllabus…next week we’ll be starting on non linear passages or something. It means getting information from histograms, pie charts, bar charts and graphs. Mundane stuff. And this is the English for Scientific Purposes course. I’m completely terrified of Mr. Merann’s unpredictable mood swings. O___O One minute he’s all nice and funny, and the next he’s super scary. My friend was talking when he was about to let us off for the day, and then suddenly, Mr. Merann looked mad and said “………………You can finish your conversation later. Have an ounce of respect, how ‘bout that.”  O_O

 

On another note, the weather’s lovely today. ^_^ Cloudy and drizzling on and off…such a nice change from the scorching heat.

 

Didn’t get a chance to watch the Oscars, which was on Monday. =( I heard and read that Hugh Jackman did a splendid job with the opening number and that little musical section he did with Beyonce, Amanda Seyfried and Zanessa… The Oscar winners were pretty predictable this year…with Slumdog snagging 8 awards. I really wanna hear the award winning song, ‘Jai Ho’ though…tried downloading it but the Internet was just plain crappy. Boo. Benjamin Button didn’t win anything, save for 3 awards in the technical area out of the 13 nominations it received. I thought the movie was pretty touching…though it was a bit slow at times. Tilda Swinton managed to end up on the Worst Dressed List again, in my opinion. She may be a good actress, but her outfits are just plain weird!

TildaOscar076035a45c5ec89570bd8e74db4ab0b5c6-528abcd266671541314252f2671016b3


PS: Anyone know where to find The Boy From Oz soundtrack, starring Hugh Jackman? I’ve been searching everywhere for it…


Saturday, February 21, 2009 @ 2:03 AM
Super Late Chap Goh Meh Post

Yes, yes…Chap Goh Meh was like 2/3 weeks ago?? And I’m only posting this now? I’ve been busy for the past 2 weeks…tests, assignments…I’m drowning in them. So, anyways, I went to Gurney Drive (think that’s what the area’s called) for Chap Goh Meh to watch people throw oranges into the sea. Orange throwing’s normally done by single girls if I’m not mistaken, who hope to wed/get a good partner. They would write their name, telephone number and stuff on the orange and throw it out to sea and the oranges would be scooped out by boys in boats. According to my aunt, there’s a competition where the boat with the most oranges would be declared the winner lol but we didn’t get to see that. It was still too early I guess…

There were performances by the Persatuan Peranakan Cina…they had this Dondang Sayang thing going on where there’s singing and dancing. We didn’t stay there too long though…there were quite a lot of people, lots of foreigners…but then again, the Gurney area always has a high concentration of foreigners compared to the rest of the island…

Anyways, I took some pics of the place ^_^

IMG_1177

These are some kind of cardboard cutouts floating in the sea…lol

IMG_1179

  Oranges floating in the water…there’s not that many yet as it was still early…

IMG_1176

Horrible shot…this fella’s head is in the way…as you can see, there’s people in boats in the background and again, the cardboard cutouts floating…

IMG_1178

Random shot of the atmosphere

 

IMG_1180The Dondang Sayang bus…they had another one where they took tourists out around the area sightseeing or something…

 Sorry for the horrible quality of some of the pics...it was hard to take pics in the dark...had to digitally edit it to make it brighter...


For something completely random, somehow I find this amusing…(maybe it’s cos I’m easily amused lol) It’s from my Organic Chemistry book btw (which is falling apart as we speak…stupid book) Read the part highlighted in blue...haha vampires!

IMG_1165edit

  

That’s all for today I guess…have a great weekend y’all while I answer the call that is thermodynamics…eurgh T.T

Oh, and this is a really good song. Amy recommended it to me. It’s called Danny’s Song by Anne Murray & Martina McBride.



Thursday, February 19, 2009 @ 2:40 AM
v2.0!

I’m sick of my previous layout loading halfway and being all weird. Did a revamp and here we are! Sugar Quill v2.0 ^_^ I really hope this loads much faster than the previous one…I’ve gotten so many complaints about how slow it is… =_=”

I really should be sleeping…instead I’m procrastinating…*sigh* Mr. Merann wants us to write a short essay about at least 2 successful people and compare their success stories, similarities and differences (I have no idea how to do that part!) and also the causes and factors of their success… Oh joy. I have decided to choose the great JK Rowling and the 2nd one I’m really not sure…so I cincai picked one and ended up choosing Jennifer Hudson. Winning an Academy Award on her first movie and winning a Grammy’s considered successful, no? Gosh, I’d feel really stupid if everyone else ends up picking some scientist or something that I’ve never heard of…but oh well, JKR rules!

Yay for v2.0! =D


Saturday, February 14, 2009 @ 7:38 PM
Another Tag…

I got tagged again…this time by Seng Aik… Seriously, the number of undone tags are adding up…

1. The rules of the game get posted at the beginning.
2. Each player answers the questions about themselves.
3. At the end of the post the player then tags 5 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves a comment, letting them know they got tagged and to ask them to play and read your blog.


Starting time : 1859
Name : Pui Yee/kpy/Potato/Fan shu (by Kah Meng) =_=”
Sisters : -
Brothers : -
Shoe size : I think it’s a 5?
Height : 153 cm ?? Around there I think…
Where do you live : Somewhere in Ipoh
Favourite drinks : Fruit juice…I quite like that Strawberry + Aloe Vera drink from Kim Gary’s
Favourite breakfast : Bread
Have you ever been on a plane : Not yet
Swam in the ocean : No…I can’t swim =/
Fallen asleep in school : Who hasn’t? lol
Broken someone’s heart : Don’t think so
Fell off your chair : Yesss…lol
Sat by the phone all night waiting for someone to call : No one will call me…not during midnight or something anyway…it’s sad
Saved e-mails : Tons…my inbox is very messy
What is your room like : Um…I have a bedside table, bed, piles of stacked books on the floor, a window, a tiny rack for books…
What's right beside you : A fan and the bed
What is the last thing you ate : Tuna spread with crackers
Ever had chicken pox : Yess…not fun…it was 2 years ago I think
Sore throat : Throat feels fine today..
Stitches : Uh yeah…crashed into a flower pot while on my bicycle when I was little lol XD
Broken nose : Nope
Do you believe in love at first sight : Maybe…maybe not…
Like picnics : Never gone on one before…
Who was the last person you danced with : I can’t dance…XD
Last made you smile : The comments on Stef’s ‘25 Random Things’ notes
You last yelled at : I can’t remember…


TODAY DID YOU
Talk to someone you like : What kind of like?
Kissed anyone : No
Get sick : No
Talked to an ex : Don’t have one
Miss someone : No
Do you sleep with stuffed animals : Nope..
What's under your bed : Dust
Who do you really hate : People who smoke like chimneys
What time is it now : 1908


RANDOMS
Q :Is there a person who is on your mind right now : I’m doing a tag…I’m not thinking of other stuff
Q : Do you have any siblings : Refer above
Q : Do you want children : Maybe some day?
Q : Do you smile often : Not sure…? I don’t go around with a permagrin if that’s what you’re asking
Q : Do you like your hand-writing : Yessss…I think it’s lovely ^_^
Q : Are your toenails painted : Um no…
Q : Whose bed other than yours would you rather sleep in : …………….what kind of question is this??
Q : What colour shirt are you wearing : Black…
Q: What were you doing at 7:00pm yesterday : No idea…studying?
Q: I can't wait to : Go home and get some decent Internet connection
Q: When did you cry last : While reading Marley & Me
Q: Are you a friendly person: I’d like to think that I am…lol
Q: Do you have any pets : Nope…I have some fish at home though…
Q: Where is the person you have feelings for right now : ……………………
Q:Did the last person you held hands with you mean anything to you now : Irrelevant question
Q:Do you sleep with the TV on? : I fall asleep watching it sometimes lol
Q:What are you doing right now? : Duh…doing this tag
Q:Can you handle the truth? : Sure…
Q:Are you closer to your mother or father? : Both?
Q:How many people can you say you've really loved? : 2
Q:Do you eat healthy? : I attempt to…or I think I do? Doesn’t go as well as I’d want it to though…the vege in the hostel canteen has a funny smell to it o_O
Q:Have you ever cried because of something someone said to you : Can’t remember?
Q:How often do you go to church? : I’m not a Christian..
Q:If you're having a bad day, who are you most likely to go to : It depends…
Q:Are you loud or quiet most of the time? : Quiet I guess…I’m better once you get to know me.. =)
Q:Are you confident?: Don’t think so…?


THINGS YOU DID 10 YEARS AGO.
1. Play the piano
2. Read books


THINGS ON MY TO DO LIST TODAY.
1. Finish studying Statistics and do the tutorial questions..
2. Study Organic Chem
3. Study some more!!!


5 SNACKS I ENJOY.
1. Honey coated sunflower kernels
2. Chocolate
3. Biscuits
4. Gold kiwifruit…it’s so yummy!
5. Ice cream


5 THINGS I WOULD DO IF I WERE A BILLIONAIRE
1. Share the money with family
2. I don’t have much money, but boy if I did…I’d buy a big house!
3. Give some of it to charity
4. Travel the world…
5. Buy tons of books and build a library and an entertainment centre in my house


5 PLACES I HAVE LIVED IN
1. My house in Ipoh Garden
2. My current house in Meru
3. My aunt’s place in KL
4. Stuffy hostel in USM
5. Forgot where else…


5 PEOPLE I TAG
1. Justine
2. Isma
3. Angelyn
4. Ann Li
5. Ling Sim

 

 

 

Oh, and Happy Single Awareness Day/Valentines Day people…I’m alone…again…this year. Just me and my trusty laptop and books…lovely.

fodvalentinesedit1

Haha…picture courtesy of FansofDavid.com. Adorable, isn’t it? lol


Tuesday, February 3, 2009 @ 10:14 PM
Forgetfulness…not?

I have forgotten my Streamyx password…and I had to ask Audrey what my Skype ID was. Gosh. No, I don’t think I’m OLD.

I always had Windows save the password for me for Streamyx, so after my laptop got reformatted (yes, it’s back!) everything was gone. And somehow I couldn’t go online using my desktop cos the modem was being PMS-y…hmmph

>.<

And now for something completely different (lol this line was inspired by Angelyn) the diagnosis for my laptop was a blocked partition. What’s that??? It says ‘blocked partition, need reformat’ on the bill. Cost my dad RM60…cos it wasn’t a hardware problem and therefore wasn’t eligible for the warranty thing… T.T at least I don’t have to send it to the factory which will take aeons…

I have been tagged as a bowl of dessert on Facebook by the lovely Lee Huey Ying. Haha

That’s all for today I guess…I need to get started on my assignment…it’s like a thorn in my side. And I feel guilty going online right now…

I have the finale medley from Moulin Rouge stuck in my head…it won’t go away!